מהם אתגרי הגיוס הגדולים ב 2020?

מהם אתגרי הגיוס הגדולים ב 2020?

פנינו לשבע מנהלות גיוס מהמשפיעות בישראל וביקשנו מהן להשיב לשאלה

עולם הגיוס עובר שינויים משמעותיים בשנים האחרונות; התחום כולו עובר ייעול ודיוק שדורש השקעה רבה מהמעסיק, אולם חוסך רבות בהמשך הדרך. תחרות גוברת בין מעסיקים, מודלים חדשים, כניסתם של כלי גיוס ומיון דיגיטליים, חשיבותו של מיתוג מעסיק והתמחויות בגיוס טאלנטים מעמידות את מחלקות הגיוס בפני אתגרים של ממש.

ביקשנו מ-7 מנהלות גיוס בחברות גדולות ומשפיעות בישראל לספר לנו בכמה מלים על האתגר הגדול ביותר העומד בפניהן ועל מה הן מתכוונות לשים דגש בשנה הקרובה.

 


 לימור בן אבי, מנהלת גיוס קונצרני, קבוצת החברה המרכזית (קוקה קולה): מהפכה טכנולוגית דיגיטלית

"עולם העבודה החדש חייב את הארגון שלנו להגדיר מחדש תשתיות ומשאבים לטובת התמודדות עם האתגרים והשינויים הרבים שהתרחשו בשנים האחרונות בשוק התעסוקה. 

אנו נמצאים בימים אלו בעיצומה של מהפכה טכנולוגית-דיגיטלית שבמסגרתה אנו מאפיינים כלי מיון חדשניים (VR), מודול גיוס חדש ואמצעי סורסינג טכנולוגיים ברשתות החברתיות שנועדו לסייע לנו לצלוח את התמורות שחלו בעולם הגיוס. בשנה הקרובה נתמקד בהטמעת אותם כלים טכנולוגיים אשר יאפשרו לנו לנהל מעקב צמוד אחר מסע המועמד, מדידת האפקטיביות של מקורות הגיוס וגמישות אופטימלית מול כל הגורמים שלוקחים חלק בתהליך הגיוס. אני מאמינה שמהלכים אלו ישפיעו דרמטית על ביצועי המחלקה ויאפשרו החזר גבוה להשקעה".


סיגל אמנו, מנהלת גיוסים גלובלית בDrivenets: בניית קהילת נטוורקינג

"אחד האתגרים המשמעותיים בשנה הקרובה עבורנו הוא בניית קהילת הנטוורקינג הגדולה בישראל כחלק מאסטרטגיית גיוס של בניית פאנלים באמצעות קהילות. אני מאמינה שזו הדרך להיחשף לכמות גדולה של אנשים רלוונטיים לגיוס, ולהעלאת המודעות שלהם למותג שלנו. היעד שלנו לשנה הקרובה עומד על גיוס 140 משרות. בשנה החולפת ביצענו קמפיין מדיה חברתית בשיתוף עובדי החברה, והשלב הבא הוא לבנות את קהילת הנטוורקינג ולייצר תוכן איכותי ומקצועי עבור קהל היעד שלנו."

ורד ברק, מנהלת גיוס טאלנטים ב- Verint: לייצר חדשנות בתפיסת הגיוס

"האתגר שלנו בשנה הקרובה הוא להטמיע כלים ושיטות עבודה חדשות שיאפשרו לנו לנהל תהליך גיוס קצר ואפקטיבי יותר :  לצד עבודה על פיתוח מותג מעסיק, נעבוד על הקשר לאורך כל שלבי הגיוס עם המועמד , נייצר עבודה נכונה של תהליכי גיוס עם מנהלים מגייסים בארגון  כך שיהיו שותפים מלאים , נעצים את תוכנית חבר מביא חבר בארגון ונמשיך לחשוב על דרכים יצירתיות לשיפור מקורות הגיוס שלנו ,נשיק אתר קריירה חדש ועוד"


  מורן פלצמן וליק מנהלת גיוס מנורה מבטחים: מיתוג מעסיק בענף מסורתי

"עבורנו, האתגר המשמעותי בשנה הקרובה יהיה פיתוח מותג מעסיק והטמעתו בתוך הארגון ומחוצה לו. החברה שלנו פועלת בענף שנתפס כענף עם דפוסי העסקה מסורתיים, בשונה למשל מענף ההייטק, והאתגר הגדול ביותר הוא לשגרר את הארגון שלנו בצורה נחשקת יותר, מעבר לשכר ולתנאים שהפכו כבר למובן מאליו. גם בתוך מיתוג המעסיק נצטרך להתמודד עם אתגר הפנייה לשלושה דורות שונים, דור ה-X, דור ה-Y ודור ה-Z, שהם שונים מאוד מבחינת תרבות תעסוקתית. אנחנו עובדים כרגע על הדרך לייצר מיתוג מעסיק שפונה לכולם מחד, אך נותן מענה מדויק לכל אחד ולצרכים שלו, מאידך."


  שירלי אביבי, מנהלת גיוס HP ישראל: אינגייג'מנט בקרב העובדים

"שנת 2020 ב-HP תתמקד במיתוג מעסיק, פנימה והחוצה. אנחנו עוברים לחשיבה הרבה יותר שיווקית בכל הקשור לגיוס: לומדים את קהלי היעד, עורכים קבוצות מיקוד וסקרים, משתמשים בדאטה כדי לזהות טרנדים ולהבין איפה נכון לנו להשקיע. אנחנו רוצים להגיע לטאלנטים באופן יזום,  ליצור דייוורסיטי בארגון ולאפשר חווית עובד טובה וחיובית. המיתוג הוא גם פנימי – יצירת אינגייג'מנט חזק יותר בקרב העובדים, שהם למעשה אלה שיוצרים את ה- PR של הארגון. אני מאוד מאמינה בשיווק ישיר, בעובד מביא חבר. פוסטים של עובדים יוצרים יותר באז ומביאים יותר מועמדים מאשר מודעת הדרושים הכי מושקעת שנוכל לייצר. אנחנו עומדים להשקיע במקום הזה, להבין מה גורם לאנשים להעלות ולפרסם חוויות ברשת ממקום העבודה, ולחזק את הארגון בנקודות האלה לא פחות מאשר בחוויה של המועמדים."


אושרת חלמיש מועלם, מנהלת פיתוח מקורות גיוס  CV CENTER במטריקס: חשיבה מחוץ לקופסה

"אנחנו פותחים את שנת 2020 עם שינויים ומגמות משמעותיים בשוק – מיתוג מעסיק, שיפור חווית מועמד, פיתוח והגדלת מקורות גיוס יצירתיים ועוד. השוק מאוד תחרותי ודינמי ואלפי משרות פתוחות לאיוש, כך שהאתגר עבורנו בימים אלו הוא להיות גוף מקצועי, יצירתי שחושב מחוץ לקופסה ופועל  לאיתור וקידום של מועמדים איכותיים ומוכשרים, לא רק על בסיס ניסיון ספציפי – אלא דרך התבוננות רחבה יותר של זיהוי הפוטנציאל והיכולות מעבר לנתונים היבשים. בנוסף, עלינו לבנות מערכת יחסים הדוקה עם מנהלים, עובדים ומועמדים, להביא ערך משמעותי רב ולרתום את עובדי הארגון להצלחה משותפת."


  מיכל פלד בן ארי, מנהלת גיוס בבנק הפועלים: לדייק את תהליכי הגיוס

"בשוק הדינמי כיום, אנחנו מציבים לעצמנו מטרה להיות אטרקטיביים גם עבור מועמדים מהדור החדש, דור ה-Z, שהוא דור מדויק יותר מבחינת הצרכים והשאיפות שלו. הצורך הזה מחייב אותנו אותנו לדייק יותר גם את עצמנו כמותג וגם את תהליך הגיוס,וגם את התוצאה הסופית שאנחנו מעוניינים להגיע אליה, וכן לקצר ולהדק את תהליך הגיוס עצמו."

 

נראה אם כן שהאתגרים הגדולים בגיוס עובדים השנה הם תוצר בלתי נמנע של הטלטלה הדיגיטלית בצד כניסתו של דור ה Z למעגל העבודה. התמודדות עם הטמעת טכנולוגיות חדשניות, צמיחתם של ערוצי גיוס ומוקדי השפעה חדשים על מועמדים, התחרות הגוברת בין מעסיקים והצורך בפיצוח הגיוס הבין-דורי – כל אלה מחייבים אותנו להגדיר מחדש את תהליכי הגיוס ואת חוויית המועמד ולאמץ דפוסי עבודה שלא הכרנו בעבר.

למידע אודות לינקאצ', מערכת חדשנית של חבר מביא חבר- לחצו כאן

מאחורי הקלעים של מיתוג מעסיק של דור אלון