הליד אל הלקוח

הליד אל הלקוח

כל העסקים רוצים להרחיב את מעגל לקוחותיהם ולהגיע לעוד לקוחות פוטנציאלים, לקוחות שירכשו מוצר או שירות ובהמשך יהפכו ללקוחות קבועים ומרוצים. איך מגיעים לאותם לקוחות פוטנציאלים? פרסומים בתקשורת, קידום מכירות, יחסי ציבור… יש שפע של דרכים להגיע אליהם.

חלק מהדרכים יקרות יותר, חלקן מורכבות יותר אך אף דרך אינה יעילה, קצרה ופשוטה כמו "יצירת לידים" . המילה "ליד" מקורה במילה באנגלית "LEAD" שמשמעותה "להוביל". הליד "מוביל" את הלקוח הפוטנציאלי עד למעמד הרכישה. אנחנו מוקפים בחיי היומיום שלנו בלידים: באנרים, דפי נחיתה, טפסי הרשמה, אפליקציות ואנשים. אבל כידוע לא מספיק להביא את הסוס את השוקת, צריך לגרום לו גם לשתות ממנה. לא מספיק שהלקוח הגיע אל פתח החנות שלנו, נשמח שהוא יממש את פוטנציאל הקניה שלו. אז איך נמלא את החנות הוירטואלית שלנו בלקוחות שמסתובבים בה וגם רוכשים? איך נוכל להגיע ללקוח הספציפי שיבצע את הקניה הממוקדת? אנחנו יודעים שליד יעיל הוא ליד, שמניע לפעולה וגורם לעשיה, והאמצעי להשגת ליד כזה הוא באמצעות מעגלי הקשרים ברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות מונות מאות מיליוני חברים ובינהם לקוחות פוטנצאילים רבים. שימוש נכון באופציית הפילוח של הרשתות החברתיות עפ"י מין, גיל, אזור מגורים, קבוצות עניין, תחומי עבודה וכדומה תאפשר לנו להגיע לקהל יעד מדוייק וממוקד שרק צריך שאיש המכירות יגיע אליו ויניע אותו פעולה.

אין ספק שהשימוש בפלטפורמת הרשתות החברתיות השונות כמנוף להשגת לקוחות חדשים פוטנציאלים מאד משתלם. להבדיל מחשיפה לפרסומת בטלוויזיה שאינה יכולה להבדיל בין צופה רגיל אשר אינו מתעניין כלל במוצר או בשירות ועל כן אינו מהווה לקוח פוטנציאלי, לבין צופה אשר "נתפס" ע"י הפרסומת והיא מצליחה להניע אותו לפעולה, השימוש ב"לידים" ברשת חברתית מאפשר להגיע באופן מדוייק לאותו לקוח אשר יש לו פוטנציאל לעניין רב במוצר או בשירות ועל כן הסיכוי להנעה לפעולה הוא גבוה מאד. הרשת החברתית מציגה מאגר לקוחות פוטנצאילים ששום פלטפורמה אחרת לא יכולה להציג לנו. הרשת זמינה ופרוסה בפנינו בכל שעה ושימוש נכון ומקצועי בכלים שלה יאפשר לנו להשיג תוצאות טובות ביותר.

כמה פעמים שמעתם את המשפט מה שחשוב זו האיכות ולא הכמות? כמו כל בעל עסק אחר גם אתם רוצים בסופו של דבר למכור כמה שיותר . אז נכון, שימוש בפלטפורמת ה"לידים" יכול ליצור חשיפה מרובה אך לא בהכרח לייצר את הפעולה האפקטיבית אליה שאפנו להגיע. לעומת זאת שימוש נכון ברשתות החברתיות, התמקדות בקהל יעד ברור ומסר יעיל יכולים לייצר באופן מיידי פעולה אפקטיבית.