פייסבוק מחשבת מסלול מחדש ואיך זה משפיע עלינו? / איריס בוקר

בום, כך נכתב בכל מקום בשבוע שעבר, מארק צוקרברג הטיל פצצה, הפייסבוק עובר מתיחה, והדפים העסקיים שלנו יהפכו לארמונות רפאים שאף אחד לא יגיע אליהם.

מה גרם לפייסבוק לחשב מסלול מחדש? התשובה די פשוטה, פייסבוק הלכה לאיבוד.

הרשת החברתית שהחזון שלה הוא יצירת קשרים ושמירה על קשרים עם חברים ומשפחה הפכה למפלצת מסחרית, עיתון מקוון ובעלת התואר הלא מכובד "מלכת הפייק ניוז".

בתחילת הדרך ברשת החברתית לכל אחד מאתנו היו כמה חברים ובני משפחה וכמה דפים וקהילות שאליהן השתייכנו. כעת אנחנו מתחזקים אלפי חברים שאין לנו מושג מי הם, אנחנו חשופים לחומר פוליטי, חדשות, פרסומות- ואת החברים שלנו אנחנו כבר לא מוצאים בתוך ים האינפורמציה שעוטפת אותנו.

למעשה הפייסבוק הפך לעיתון מקוון וככזה הוא מאבד את הייחוד שלו כרשת חברתית ובעיקר מאבד אותנו ואת הזמן שאנו מקדישים לרשת.

הרשת איבדה את האינטימיות, ואנחנו הפכנו אדישים.

אז מה המסלול החדש?

המסלול החדש הוא ניסיון להחזיר את האינטימיות, העניין האישי, המעורבות וההזדהות שלנו לתוך הרשת.

פיקוח מהודק יותר על האינפורמציה שאנחנו צורכים כאינדיבידואלים בפייסבוק, ניטור תחומי העניין שלנו והחברים שמעניינים אותנו והפיכת הפיד למקום שבו מתנהלים החיים החברתיים שלנו.

איך יראה המסלול החדש?

פייסבוק נותנת עדיפות ברורה לתכנים אישיים של החברים שלכם, ולקהילות שאתם פעילים בהן.

הקהילות שאינן רלוונטיות עבורכם תעלמנה מהרדאר שלכם, וחברים שמשתפים מאמרים, ידיעות מהעיתון, או מייבאים תוכן במקום לייצר יראו פחות אצלכם בפיד.

גם הדפים העסקיים ייעלמו מהנוף בהדרגה והחשיפה אליהם תהיה רק דרך מודעות ממומנות.

אם בקריאת המשפט האחרון אתם חשים את הצינה בטירת הרפאים שלכם, ומביטים בשנדלירים בבדידות נטולת לייקים, הדליקו את האש באח, תתרווחו, זה לא סוף המסלול אלא תחילתו של אחד חדש עבורכם.

מסלול עוקף פקקים בכבישי פייסבוק

כמו כל מסלול חדש, גם במסלול הזה אנחנו בוחנים את הדרך ומגלים דברים חדשים על העמוד שלנו ועל השימוש שאנו יכולים לעשות בו.

חשוב לציין שדפים עסקיים שיעמדו בחזון של פייסבוק לא יישארו בנראות גבוהה אצל קהל המטרה שלהם.

חמישה ציוני דרך במסלול החדש שלנו:

  • אינטימיות
  • קהילתיות
  • מעורבות
  • הנעה
  • יצירתיות

המסלול החדש שלנו יחייב אותנו להוסיף תוכן אינטימי ולשמור על התוכן המסחרי במודעות הממומנות. תוכן אינטימי לא חייב להיות נטול כוונה מסחרית אך סגנון הכתיבה שלו אמור לעורר עניין ולייצר הזדהות.

קהילתיות – מתבססת על תחומי עניין משותפים ולכל המשתתפים ישנה אפשרות להביע את דעתם. דוגמה מעולמות התוכן של מיתוג מעסיק: פוסט פרגון אישי שנכתב על ידי אחד העובדים על עובד אחר. שיתוף בחוויות שהן חלק מעולם חברי הקהילה ואינם קשורים בהכרח לעבודה או לתפקיד .

מעורבות – יצירת מעורבות מאפשרת לעובדים להביע את דעתם בנושאים שנוגעים אליהם, לדוגמה: אלה הן שלוש האופציות למתנת פסח, נשמח לשמוע את דעתכם.

הנעה – הנעה לפעולה מבקשת מהעובדים לייצר "טראפיק" סביב העמוד, הדרך המוכרת ביותר היא עריכת תחרות או הגרלה. הדרך המעניינת יותר להפיק תוכן המייצר אצלם גאוות יחיד בתוך יחידה,  באנשים בה. דוגמא: פעילות למען הקהילה בה נסקר את העובדים בפעילות ולא את החשיבות בפעילות חברתית.

יצירתיות – אתחיל בדוגמה שאני משתמשת בה כדי להסביר יצירתיות: ספגטי בולונז – ספגטי עם רוטב עגבניות, בשר וגזר. איך נתאר אותו? טעים, משביע, חם, אהוב על ילדים. יצירתיות היא לספר את הסיפור של הגזר, להכיר לאנשים את הספגטי דרך המסע שעובר  הגזר הבודד עד שהוא הופך להיות חלק מקבוצת המרכיבים שהופכים למנה טעימה.

 

איריס בוקר, מחלקת הדיגיטל שלנו לרשותכם.

צרו אתנו קשר, נשמח לעזור לכם לחשב מסלול מחדש

שתפו:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

צרו קשר

הכניסו פרטים וניצור קשר בהקדם...