מאחורי הקלעים של מיתוג מעסיק: בדוק שאני דור אלון

מאחורי הקלעים של מיתוג מעסיק: בדוק שאני דור אלון

חברה שלחה לי ווסאטפ הישר מהפסטיגל: רק כשאתה זקן ורק אחרי שאתה בפסטיגל ושומע את נועה קירל "איפה הלכת…איפה הלכת…" אתה מבין את המיתוג מעסיק שלך😂😂

חודשים של עבודה, מניתוח סביבת העבודה, זיקוק ערכים ועד ליום נוצץ במיוחד ששיווקנו את מיתוג המעסיק עם הקריאייטיב: בדוק שאני דור אלון.

תוכלו לראות בפרופיל שלי ובמקומות נוספים שהיה צוות גדול, השקעה מטורפת וסרטונים מדויקים של לאורון קשה לעזוב את דור אלון וסרטון נוסף של אורון איפה תלך?? שביחד חצו תוך חודש מיליון חשיפות! כחצי מיליון משתמשים יוניקים תוך חודש. המיתוג יצר מחוברות ארגונית, באזז מטורף וחיבוק מהעובדים וקבלת מאות פניות של מועמדים. 

העבודה האמיתית מתחילה עכשיו בהטמעת תהליך המיתוג ואנחנו כבר מתחילים לראות תוצרים בשטח דרך לינקאצ', שמאפשרת לנו לזהות שיש עלייה בכמות החשיפות וחבר מביא חבר מאז שהשקנו את מיתוג המעסיק החדש.

אבל אני רוצה לספר פה על שני דברים:

האחד זה אומץ והשני זה דיוק.

נתחיל באומץ.

כשאנחנו בתהליך יש הרבה נקודות שלקוח בוחר לעצור את התהליך ולא לקחת את האסטרטגיה למימוש. הרבה פעמים זה קורה בגלל שינויים ארגוניים. שינויים ארגוניים זה משהו שתכלס הוא בשגרה. רק השבוע נפגשתי עם ארגון גדול שיושב על הגדר ולא נכנס לתהליך כי יש בו כל הזמן שינויים.

ארגון משתנה כל הזמן. זה הרבה פעמים מקפיא תהליכים ולקוחות בוחרים להמתין ולא להוציא פרויקט לפועל, למרות שהם עפים על הקונספט וההנהלה אהבה ונראה שיוצאים להשקה, הם מעדיפים להמתין. כשנכנסנו לתהליך וסיימנו את שלב החקר והתחלנו בצוות הפנימי של פרו-מן לייצר שפה הבנו שיש שינויים ארגוניים בדור אלון ולא היה ברור עם ממשיכים או לא. היה מאוד קל לעצור בנקודה הזאת. האומץ כאן היה שממשיכים. המידע תוקשר בביטחון להנהלה וזה הכשיר את הקרקע להמשיך הלאה.

השינוי הביא אותנו להחלטה שאנחנו מובילים תהליך של מיתוג מעסיק במתחמי הדלק.

השני זה דיוק.

כשאני מגיעה לפגישת קונספט שצריך לקבל החלטות ברורות ולבחור את הכיוון שאליו הולכים אני מגיעה לפגישה עם דור הX, וכן אני יודעת גם אני שייכת לדור הזה… ובכל זאת במקרה הזה הגעתי עם שפה שמותאמת לערכים של הארגון ולדור הZ. לפעמים צריך לשכנע שזו השפה וזה הכי מדויק בידיעה ברורה שאני מדברת עם אנשים שלא חושבים ככה, שלא מדברים ככה ושחיים ברובד אחר מהדור אליו אנחנו מכוונים.

אם אתם מכוונים לקהל יעד שלא תואם את הגיל שלכם או את הדור של מקבלי ההחלטות תבדקו את עצמכם טוב טוב שאתם מדברים בשפה של הדור, איתו אתם רוצים לתקשר ולא מהמשקפיים שאתם רגילים להסתכל על העולם.

כשבחנו לעומק ועשינו אבחון חברה, גילינו חברה צעירה, הטרוגנית, מאוד מאוד גמישה, משפחתית, מלאת הומור וחברויות משמעותיות או כמו שאומרים בשפה הצעירה אח על מלא, וזה מה שרצינו לספר לכולם, שממש כיף לעבוד בתחנות הדלק של דור אלון. כך נוצר הבדוק.

הדיוק פה היה (ומי שזוכר את הפוסט על שיחת הטלפון שלי יודע שזה לא היה פשוט), שהצלחנו לקבל החלטות בעיניים של דור הZ למרות שאנחנו קמים בבוקר והולכים לישון כשכל מקבלי ההחלטות הם דור הX.

הייתה הבנה שצריך לתקשר את המיתוג לדור הZ, אבל לקח זמן של התחברות לקונספט, כי היה צריך להתרגל לשפה שלא שגורה אצל מקבלי ההחלטות ביום יום.

זכיתי בלקוחה ופרטנרית שהיא ווינרית אמיתית, שהובילה תהליך מדהים בתקופה של שינויים ושמה משקפיים של דור הZ כדי להשיק שפה חדשה. איילת הורוביץ, מנהלת משאבי אנוש של דור אלון ניהול מתחמים הלכה עם זה עד הסוף.

מאחורי הקלעים של מיתוג מעסיק של דור אלון