דור ה – Z : בין שתי נקודות עובר סמיילי

דור שנולד לחמישה מסכים, אחרי נפילת התאומים, מתקשר באמוטיקונים, חי ברשת החברתית, מקמץ בדיבור אבל מרבה בתקשורת, מתעדכן במהירות אך גם לעומק, חובב אתגרים וזקוק לביטחון, דור ה- Z בקרוב אצלכם בראיון עבודה.

 

דור ה-Z נולד בסוף המילניום הקודם לתוך עולם דיגיטלי חברתי, שבו האינפורמציה עוברת במהירות וכך גם היכולת להגיב אליה, מבוגרים רבים נוטים לזלזל ביכולות שלהם הם נקראים "דור המסכים" דור שמתקשר בסימנים" "חסר סבלנות" "שטחי" .

האם חוסר היכולות שלנו להבין אותם גורם לנו להגדיר אותם במונחים שנוחים לנו?

אנחנו מביטים בהם חיים בתוך הסמאטרפונים שלהם ממעטים להתחבר אל מדורת השבט שלנו, בוחרים את נושאי העניין שלהם, בעלי דעות מוצקות , אינם מושפעים בקלות, אנחנו קוראים לאינדיבידואליות שלהם בדידות לחוסר העניין שלהם אוטיזם חברתי ולעקשנות שלהם פינוק.

הנה כמה עובדות חשובות על דור ה-Z

מיתוג עצמי – דור ה-Z גדל לתוך עולם שבו התגובתיות היא מידית ויכולה לשנות את המעמד החברתי שלך בהינף מקלדת, בני הנוער למדו לבנות פרסונה ברשת החברתית , להגיב אחרי מחשבה ולנהל מערכת פילטרים לפני כול אינטראקציה.

קשב וריכוז – בתוך צונאמי של אינפורמציה שמגיעה אליהם דור ה-Z מעניק 8 שניות לפני שהוא עובר לדבר הבא אבל היכולת שלו לקלוט אינפורמציה ולעבד אותה במהלך 8 שניות הוא פנומנלי.

דעתנות – בניגוד לדור ה- הדור שלנו פיתח דעות מוצקות בנושאים שחשובים לו, העולם הדיגיטלי שלהם מאפשר התעמקות בנושאים שמעניינים אותם, האינטרנט מציע אינספור אפשריות גלובליות לזמן מידע ולנהל אינטראקציה עם גולשים כמו גם זמינות הגלישה שהשתפרה בזכות הסמטארפונים הופכים אותם ליודעי דבר ומאפשרים להם לפתח דעה מוצקה בנושאים שחשובים להם .

פרגמטיות  – דור ה-Z נולד להתפוצצות בועת האינטרנט, שהייתה בשנת 2000 הוא גדל על סיפורי הצלחות אבל ראה הרבה כישלונות, דור ה-Z מחפש עבודה טובה עם משכורת מסודרת, אפשריות קידום  וביטחון כלכלי, אין ארוחות חינם ואין ניסים.

שווה אבל שונה –דור ה-Z גדל בעולם שבו הגדרות המינים הרבה יותר פתוחות, משפחות חד הוריות, חד מיניות, ללקויות, גוונים אתניים, שפות, ותרבויות שונות .

היכולות שלו להתייחס לאנשים כאל שווים ובו בזמן להבין את הדקויות ואת השוני הופך אותו ליותר מודע ויותר מתחשב ובו בזמן מכבד את האינדיבידואל של כול אחד ומחפש יכבדו את שלו .

אמפטיה והזדהות – דור ה-Z מודע יותר לעוולות חברתיות ומעריך את הלוחמים בהן לכן חשוב לו להתפתח במקום עבודה שתורם לאיכות הסביבה או לקהילה.

אוטונומי  – דור ה-Z יעדיף ללבוש את הגרביים שלכם מאשר לעבוד בחלל עבודה משותף, אם בילדתנו חלקנו חדרים עם אחים ואחיות או רבצנו בסלון כדי לצפות בטלוויזיה.

דור ה-Z גדל עם סמארטפון אישי, בחדר ללא שותפים, בעולם דיגטילי שבו הוא יכול להפסיק את ההתקשרות עם אדם אחד בלחיצת כפתור, מגלה קושי בשיתוף חלל עבודה.

הבשורה הטובה שהקושי אינו קשור ליכולת לעבוד בקבוצה, אלא רק לחלוק מרחב.

לפני כמה ימים שלח אלי בני הודעה בוואטסאפ

" אמא את מביאה פיצה הערב נכון?

לא, החלטתי שהערב נאכל לחם שיפון גבינה ועגבניות

אבל אמא .. הבטחת

נו סתם צחקתי

אז תשימי אייקון אמא, איך אפשר לדעת שצחקת ?"

 

איך אפשר לדעת ?

אי אפשר, מאחר ואנחנו מאמצים את עולם הדיגיטל שלהם ראוי שנאמץ גם את הקודים שלו, אולי מוקדם לדעת? אולי הם עוד צעירים? אבל אל תטעו, אל תתייחסו אליהם כאל דור ה- Y.

ואל תשכחו לשים סמיילי

שתפו:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

צרו קשר

הכניסו פרטים וניצור קשר בהקדם...